Noko-instituutti tutkii ja tiedottaa
Timo Noko
2012-03-08 13:30:20 UTC
Vingutin Visaa: http://www.tegpower.com/pro3.htm

Sain irrotettua 5 wattia pitämällä elementtiä paistinpannun ja
vesikattilan välissä kaasuhellan päällä. Pannu kärysi kuitenkin
perkeleesti, että palovarottimet alkoivat huutaa ja optimaalinen
käyttölämpötila (yli 300 astetta) jäi saavuttamatta.

Johtopäätökset: Retkellä pitäisi olla oma paistinpannu tätä varten,
silloin sen voisi rasvata kunnolla lämpöä kestävällä mutta
epäterveellisellä Molykotella. Tavallinen rasva syttyy helposti
palamaan.

Keksin tosin myös sellaisen, että elementti olisi lyijylevyn päällä ja
nurkissa teräsmutterit. Lyijy johtaisi lämpöä ja sulaisi pois jos
max. lämpötila ylitetään.

Luvatut 15 wattia on nähdäkseni kuitenkin täysin mahdollista
saavuttaa. Siis tavallisen kännykän saisi tappiin muutamassa
kymmenessä minuutissa. Isompaa loimua tämä kuitenkin
vaatisi. Trangiasta ei tosiaan irtoa kuin pari wattia.
jaakko
2012-03-15 20:01:12 UTC
Post by Timo Noko
[...]
Perhana!

mulla on turbostove, sen ulkopinnan lämpötilaa en tiedä,
mutta toihan voisi roikkua siin jossain korissa vähän
samalla tavalla kuin espressokeitin keikkuu kahvan
varassa sisäpuolella.

https://picasaweb.google.com/105477421801277668208/TurbostoveKehitysmaaliesiAliasTsernis#5506279295409966338
--
kirjoitti,

Jaakko

o~
(___/___)
/
Timo Noko
2012-03-16 18:54:49 UTC
Post by jaakko
Post by Timo Noko
[...]
Tossa tapauksessa kun polttoaine on ilmaista tai varastettua,
pitää hankkia ilmajäähdytteinen, juuri tähän nimenomaiseen
tarkoitukseen suunniteltu vehje:
http://www.tegpower.com/pro8.htm

Yritin demomielessä saada tavallisesta spriikeittimestä watteja
ulos. Yksi waivainen watti irtosi:

jaakko
2012-03-17 07:32:08 UTC
Post by Timo Noko
Post by jaakko
Post by Timo Noko
[...]
http://youtu.be/R1A5qc872Ks
Auts! Ei mun polttoaine ole aina ilmaista, ostan ihan
rehellisesti puuta, Virossa sitä saa isänniltä, kun
pyytää. Kuivaa pilkettä.

Joo, tietysti toi varastaminen kuuluu myös
repertuaariin. Aina voi tehdä pientä metsänhoidollista
parantamista ja rapsia mm. mäntyjen kuivuneita ala-oksia. :)

Kiitos lisävinkistä!
--
kirjoitti,

Jaakko

o~
(___/___)
/
Erkki N.
2012-03-19 08:22:55 UTC
Minulla on toimiva ratkaisu: odotetaan vielä viisi vuotta lisää,
silloin sähköä alkaa tulla jo teltan ovista ja ikkunoistakin.